Be strong girl

Folk frågar mig ibland hur jag har det här borta, jag svarar alltid att jag mår bättre än jag gjort på länge. För sanningen är att jag verkligen mår så mycket bättre än jag gjort på länge. Det känns som att jag kan vara mig själv här borta, som att jag inte kunnat vara mig själv där hemma på flera år, att jag bara visat upp en falsk fasad för att jag inte vågat vara mig själv. Men sen jag kom hit så har nånting hänt, jag känner att jag har hittat den riktiga Desirée! Det är som att jag levt flera år med en tyngd på axlarna men sen jag kom hit så har tyngden lyfts av, jag har blivit fri! Min rädsla är dock hur det kommer bli när jag kommer hem, kommer jag att falla tillbaka i gamla hål och bli den gamla Desirée som egentligen inte alls är jag? Kommer jag att få tillbaka den där tyngden på axlarna som är ack så hemsk att bära på? Kommer jag att kunna visa mina nära och kära mitt nya jag eller kommer de bara att få se den gamla Desirée som de känner så väl? Eller kommer jag att vara stark och visa mitt nya jag, den Desirée som jag är som lyckligast att vara! Den Desirée som inte faller ihop och gråter utan står stark på benen. Den Desirée som varken ser tillbaka eller blickar framåt utan lever i nuet! 
 
Kommer jag att våga stå stark..kommer jag att klara detta..JA det kommer jag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0