Leeds and York

Hejsan!
Senaste veckan var vanlig jobbvecka förutom att jag hoppade in lite extra på fredagen för att Jane behövde fixa lite innan de begav sig till Edinburgh på lördagen.

På lördagen så begav sig då, som sagt, Jane och barnen till Edinburgh för att träffa släkt. Jonas kunde inte följa med då han måste jobba men han åker dit nu på fredagkväll och spenderar helgen där med dom.
Jag och Stevie tog tunnelbanan till Kings Cross för att Stevie skulle köpa en tågbiljett till Leeds för att hälsa på sina morföräldrar. Sen åkte vi och shoppade lite grej sen behövde Stevie hem å sitta barnvakt och jag hade myskväll hemma med mig själv. Haha men det är rätt skönt att bara spendera en kväll med sig själv ibland.

Söndag så åkte vi återigen till Kings Cross för vi bestämde att jag också skulle följa med då jag är ledig hela veckan. På kvällen så blev det filmkväll hos Stevie!

Igår, måndag, så skulle då tåget gå vid 14.35, men blev försenat till 14.50. Inte så farligt mycket försenat, men tåget som skulle gå innan vårt och det som skulle gå efter var båda inställda så de tryckte in alla på samma tåg..jag och Stevie fick dela två säten med en dam, haha så det var lite svårt att andas men vi fick åtminstone sitta vilket inte alla fick. När vi kom fram till Leeds efter ungefär två och en halv timme så mötte Stevies morförälder oss på tågstationen och så åkte vi direkt hem till deras hus. Väl hemma vid huset så lagade Stevies mormor roast, mums!! Hon tyckte att det skulle va lite finare mat när hon har gäster.

Idag så åkte vi till en stad som heter York som ligger ungefär 45 minuters bilfärd från Leeds. En mycket mycket vacker stad, hakan var i marken ett par gånger kan jag säga. Dom har en mur runt en del av staden precis som ringmuren i Visby, så det var riktigt kul att se. Vi var inne i en kyrka där också, eller en katedral var det nog. Förbannat stor och mäktig!

Imorgon på dagen vet jag inte riktigt vad som kommer att hända men senare på dagen så blir der hem till London igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0