Sicker

Vaknade upp idag av att jag mådde SKIT! Halsen gjorde ont som fan och huvudet bara dånade..gick ner till Jane och frågade om hon hade värktabletter så det fick jag hela kartongen, och sen gick jag upp och la mig igen, kollade lite film och sen somnade om igen. Jane frågade även om hon skulle stanna hemma så hon kunde hämta Lou från dagis och Helena från skolan, men eftersom hon inte haft någon chans överhuvudtaget att gå till kontoret på flera veckor så sa jag bara gå jag klarar mig. Men det var gulligt att hon erbjöd sig, bästa värdmamman verkligen!
 
Lou skulle inte hämtas på nursery fören halv ett så jag sov till ungefär halv tolv. Ville sova så länge som möjligt så jag kanske kunde sova bort förkylningen. Sen halv ett så hämtade jag då Lou från nursery, första gången jag hämtade henne själv, och det gick bra. Vi tog en promenad med en gång efter jag hämtat henne så hon kunde få sova ett tag. Hon somnade nästan med en gång så gick ett tag längst floden och sen gick jag in till Hammersmith till affären Boots. Det är ungefär som ett apotek fast med mycket mer saker än vad som finns på ett apotek i Sverige! Billigt smink bland annat, sånt smink som kostar en del i Sverige är mycket billigare här. UNDERBART!
Men dena gången gick jag då inte dit för att köpa smink utan för att köpa något mot förkylningen. Så det blev nässpray, C-vitamin brustabletter och Throat Spray (en spray som lindrar halsont) den funkar faktiskt riktigt bra!
 
Lou vaknade när vi var inne i affären men hon var kollugn och satt bara snällt i vagnen utan att klaga tills vi kom hem igen. När vi kom hem så gjorde jag iordning en macka till Lou och sen begav vi oss till skolan för att hämta Helena. Sen fick barnen leka en kvart på baksidan, blev vara en kortis idag för Helena skulle iväg med Jane på simning.
 
Eftersom dom skulle på simning så gjorde jag iordning middagen och åt med Lou. Dom kom hem igen vid halv sex så efter det så har jag legat i sängen och slumrat till och kollat på film. Är så förbannat trött hela tiden på grund av den dumma förkylningen, så det blir nog sängen tidigt idag. Men först ett varmt skönt bad!
 
Julfilm och värdmammas förkylningsdryck i sängen innan jag kunde somna om igen imorse!
 
Jajjamän nu ska jag bli bra igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0