Good week

Hejsan! 
 
Har varit ledig i en vecka, vilket har varit väldigt väldigt skönt. Satt dock barnvakt för grannen i torsdags förra veckan, men det hade jag absolut inget emot med tanke på för det första: extra cash, och för det andra: de två pojkarna är så otroligt jäkla söta! Så det var bara kul att få mysa lite med dem. 
 
Sen hela helgen så har jag bara tagit det mest lugnt, men även vart ute på många långa promenader, vart och shoppat och tog även en liten tripp till Camden Market och strosade runt där ett tag. Vart ensammen i huset fredag till måndag så det var förbannat skönt att va hemma å ta det lugnt. 
 
Igår så var det dags för Jane och Helena att komma hem efter en vecka i Scottland, så jag städade och gjorde det fint här hemma så dom fick komma hem till ett rent fint hus. Jane frågade även om jag kunde vara snäll och laga lite mat till när dom kom hem så det gjorde jag också. 
(Louisa är kvar i Scottland med sin mormor och morfar till på torsdag) 
 
Idag så var det ju då min första jobbdag efter ledigheten, men det blev en lugn start. Började halv tio, då tog jag och Helena tunnelbanan till South Kensington. Där så gick vi till the science museum, och såg en tecknad 3D bio om den första resan till månen. När bion var slut så gick vi runt och kollade allt på museet ett par timmar. Riktigt kul och intressant faktiskt, och gratis.
När vi kände oss klara på museet så tog vi tunnelbanan tillbaka till Hammersmith och tog där en fika på Costa (åt den godaste Brownie någonsin tåls att tilläggas!) och sen hem. 
Allt som allt en mycket rolig dag med lilla Helena!) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0