The time is running away

Hallojhallå
 
Det har varit en vanlig arbetsvecka som som vanligt gick så fruktansvärt fort. Tiden bara flyger iväg, innan jag vet ordet av så är det dags att åka hem till Sverige igen.. Ja så det är bäst att jag verkligen tar vara på tiden så länge jag ännu är här! 
 
Torsdag så var det ju då, som nog alla vet, alla hjärtans dag. Helena, den stora tjejen jag tar hand om, kom på morgonen med ett alla hjärtans dag kort till mig. Så söt lilla pärlan! 
Sen på kvällen så gick jag, Bec, Kirstie, Malin, Mille och Kristina iväg till Belushis i hammersmith och hade en väldigt trevlig kväll. 
 
I fredags så hade jag en ganska slapp dag, men på kvällen så bestämde jag mig för att gå ut på en powerwalk. Men istället för att gå samma väg som alltid så provade jag på en ny väg istället. Så jag gick till Fulham, har vart där förut men bara lite i utkanten och bara gått längs floden, men nu gick jag genom Fulham istället. Mycket trevligt och fint ställe faktiskt. Sen vidare genom gamla goa Hammersmith, runt där ett tag och sen tillbaka hem till Barnes . Blev allt som allt lite över en mil. 
På vägen hem så gick jag införbi Tesco och köpte popcorn och mango. Så blev det myskväll på sängen resten av kvällen, som innehöll filmtittande och Skype med först mamma och syster och efter det med bror och Stephanie. 
 
Igår tog jag tunnelbanan till Notting Hill Gate, mötte där upp Mille och så gick vi till en marknad som ligger där. Den heter portobello Market (tror jag). När vi kom till slutet av marknaden så orkade vi inte gå genom hela skiten igen för att komma till tunnelbanan, så vi gick istället tillbaka till Shepards Bush, med hjälp av maps i mobilen..vilket vid ett tillfälle ledde oss till en återvändsgränd i ett riktigt slumkvarter där folk bodde i trailers..haha när Millie insåg det så fick hon full fart därifrån! 
 
På kvällen så blev det middag hos Malin, med Malin, Johanna, Kirstie och Bec. Kyckling med bacon och mozzarella tillsammans med potatischips, och marängswisch till efterrätt. Så fruktansvärt gott var alltihopa, och mycket trevligt sällskap. Helt enkelt en mycket bra lördagskväll. 
 
Idag så ska jag, Kirstie och Bec ut på en liten upptäcktsfärd. Vi ska gå till Chelsea, tror jag att det var. Så vi får de hur det går. Men alltid kul att bara gå runt och se nya ställen. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!! Hoppas du har det bra i London? Din vecka värkade helt fantastisk!! Hoppas du mår bra!! Jag är lite förkyld och har en j*vlig hosta som aldrig går bort!! Men den försvinner väl någon gång!! Kram Elin

2013-02-17 @ 20:14:16
URL: http://elinjunagard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0