Thoughts

Om någon skulle fråga mig vad jag är mest rädd för så skulle jag förmodligen utan att tänka svara spindlar. Men vid närmare eftertanke så vet jag innerst inne att det jag är mest rädd för, det som har makten att försvaga mig, det är döden.
Jag inser det mer och mer för varje gång jag förlorar någon jag älskar, vilken makt som döden har över mig. Ett litet ord kan få mig att falla ner och inte vilja ta mig upp igen. 
Det kan få mig att ha ont i hela kroppen, hela hjärtat. Det kan ta över mina tankar, mitt liv. 
 
Döden är något som vi måste acceptera och lära oss hantera, och inte låta det göra oss svaga eller glömma bort det som vi faktiskt ännu har. DE som vi ännu har. 
Vi måste lära oss att ta hand om de vi har och inte grubbla över de vi har förlorat.
Vi måste kolla tillbaka på minnena och vara glada för den tiden som vi fick tillsammans, och inte vara ledsna över den tiden vi förlorat. 
 
Jag saknar mina fina änglar något otroligt, men jag är också så otroligt lycklig och tacksam över de personer jag ännu har kvar. Min mamma, pappa, bror, syster, farfar, mormor, mostrar, farbror, kusiner, kompisar, ja allihopa som på något sätt finns i mitt liv och med bara sin närvaro gör mig lycklig. Jag älskar dem alla något otroligt och är så fruktansvärt tacksam för att de förgyller mitt liv. Jag önskar att det fanns något sätt att visa alla er hur tacksam jag är att ni finns i mitt liv, för jag har inte alltid något speciellt bra sätt att visa det i mitt beteende. Speciellt inte mot min mamma och pappa. Jag tror att jag har tagit dem för givet, jag har betett mig riktigt dåligt vilket jag nu inser, och de har trots det alltid funnits där för mig i svåra tider. 
 
Vi alla vet att livet inte är evigt, vi vet att det tar slut någon gång, så sitt inte och vänta på döden. Utan gör den tiden du har här på jorden till något som du aldrig skulle ångra, och snälla kolla inte på andra när du listar ut vad som gör just dig lycklig. 
Definitionen av din lycka är inte vad andra personer tycker är rätt eller fel, definitionen av din lycka är vad som gör dig glad.
Du måste själv lista ut vad som gör just dig lycklig, för ingen känner dig bättre än du själv.
 
Så sitt inte och vänta på döden, utan gör den tid du har här på jorden till ett äventyr. Ett äventyr som du aldrig kommer ångra, ett äventyr som gör det värt att leva och som gör det värt att lämna jorden i vetskapen om att du levde ditt  liv fullt ut. 
 
Det känns som att jag växt upp sen jag flyttade till London. Jag ser saker som jag inte sett förut. Jag inser saker jag inte insett förut. Jag förändras mot det bättre. Jag mognar, och det har även tillfört att jag har mycket tankar. Vissa som cirkulerat i mitt huvud i flera år, och vissa som är nya, men alla vill dom komma ut, och detta var bara en liten del av dom. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0