Get busy living or get busy dying

Heeeejj
 
Denna jobbvecka har varit rätt tung. 
Jane var borta i Tyskland från måndag morgon till Torsdag kväll, och självklart ska då Lou få nå utslag på kroppen så att lärarna på dagiset inte lät henne va på dagis.. Har alltså fått jobba extra mycket eftersom pluttan inte vart på dagis och Jane vart bortrest.. Men som tur var så är barnens farmor på besök så hon har tagit över barnen lite då och då så att jag har fått vila. Så det har varit förbaskat skönt att ha henne här! 
Hur som helst så tog J Lou till doktorn för att kolla upp det, och precis som jag sa till dagiset att hennes farmor trodde att det var så var det bara en allergisk reaktion. Alltså inget smittsamt alls. Jaja bra att vi vet det nu iaf. 
Men hur som helst vill jag skicka massa respekt till alla mammor där ute i världen! Jag förstår inte hur ni gör det..Hur jag någonsin ska klara av att vara mamma på heltid det undrar jag det. Haha kommer ju va helt död hela tiden..förstår varför typ alla här i London skaffar au pair..haha 
 
Tisdag kväll så gick jag till The Red Lion för en drink och massa tjejsnack med underbara Malin och Kirste. Kommer verkligen att sakna mysiga pubkvällar med vänner här i London när jag åker hem.. 
 
Onsdagskväll så var det dags för svenska skolans vårshow, och självklart var jag tvungen att kolla då Helena skulle va med en lite snabbis. Hon och hela hennes klass var dock bara med och sjöng en sång, inte mer än så. Men jag blev så fruktansvärt imponerad av hela showen. Det var The wizard Of OZ som dom spelade upp, fast med alldeles eget nytt manus och med massa populära sånger. Hur som helst så finns det otroligt mycket talanger på svenska skolan, vilket jag inte hade någon aning om innan. Bland annat tjejen som spelade Dorothy, hon måste va tio år tror jag, och hon var en så fruktansvärt duktig skådespelare och sångerska. Ja jissus va jag vart imponerad!! 
 
Idag så fick jag ÄNTLIGEN sova ut, vilket var så otroligt skönt! Tänkte sen gå ut på en två mils promenad men när jag vaknade så pissregnade det och inte fasen ville det sluta heller..så vid tvåtiden så bestämde jag mig för å åka till Westfield och shoppa istället.. Men tror vädret hade dragit ner mitt humör en del för när jag väl kom till Westfield så kände jag knappt ens för å shoppa. Men blev iaf två kjolar från HM. Haha ja jag är i London som har massor av affärer som inte Sverige har och ändå slutar det ändå varje gång med att jag handlar på HM..haha känns ju lite småfel..
Efter att jag kände mig klar med shoppingen så gick jag införbi waitrose för å handla lite åt stackars lilla Kirstie som är fast i huset med barnen hela helgen.. Sedan blev det hem för att äta och bara ta det lugnt! 
 
Helena innan vårshowen 
 
Louisa på Wetlands Centre 
 
Malin och Kirstie på The Red Lion 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0