Live love laugh

Hejsan 
 
Då har ännu en grym vecka gått och en ny har börjat. 
Veckan började i måndags med att jag var ledig för att det var Bank Holiday (som en röd dag i Sverige) Vädret var då strålande fint så jag och Kirstie begav oss till Hyde Park med en picknick och en filt. Så låg vi där och glassade i solen i sisådär fyra timmar. Riktigt härligt var det. Senare mot kvällen så drog vi bort mot Hammersmith för en liten pubkväll på The Rutland Arms, Octaviaa mötte också upp oss. 
 
Tisdag till torsdag så var det vanliga arbetsdagar
 
Fredag så tog jag det mest lugnt hela dagen och på kvällen så begav jag mig återigen till Westfield med Kirstie för att se bio. Nu såg vi 21 & over. Kan ju säga såhär mycket, jag skrattade mig igenom precis HELA filmen. Förbaskat underhållande och bra film och skådespelare! 
 
I lördags så hade svenska skolan cykelfest för föräldrarna vilket betydde att jag satt barnvakt från 4 pm till sisådär 2 på natten! Så jag tog barnen till en restaurang i Barnes som heter ASK. Malin tog även med sina barn dit då hennes värdföräldrar också var på cykelfesten. Så det var väldigt trevligt, och det var en förjävla god pizza dom gjorde! Efter vi ätit klart så var det bara direkt hem för att lägga barnen. 
Dagen efter fick jag höra av Jane att Jonas hade ramlat med cykeln under cykelfesten och brutit ett ben i armen..haha men han verkar rätt okej ändå. 
För er som undrar vad cykelfesten går ut på så är det helt enkelt bara att varje föräldrapar cyklar tillsammans först till ett hem för förrätt, sen till ett annat för huvudrätt och ännu ett annat för efterrätten. Efter dom ätit klart så beger dom sig till ett ställe för disco. Verkade iallafall som att dom haft en väldigt rolig kväll. 
 
På söndagen så blev det en lite småtidig morgon då vi skulle till Buckingham Palace för att se vaktbytet. Det var väl kanske inte något superspeciellt men jag vart ändå väldigt imponerad och tyckte det var svinhäftigt, haha! Sen tog vi en kaffe och satte oss i Green Park ett litet tag innan stegen gick vidare tillbaka till tunnelbanan och till Abbey Road. Anledningen till att vi ville till Abbey Road var ju självklart för att vi ville se övergångsstället som Beatles gjorde så förbannat känt. Många hade tänkt samma tanke för när vi kom dit så var det fullt med turister som ville ta kort vid övergångsstället vilket gjorde bilister, som ville förbi, förbannade..haha 
 
Pusss på er 
 

Kommentarer
Postat av: Clara

Härliga bilder!

2013-05-27 @ 05:58:06
URL: http://clararingqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0